A feladatok tipikusan olyan alkalmazások példái, ahol egy cég, vagy szervezet ügyfeleinek és eszközeinek közös nyilvántartását kell megoldani.
Többféle technológiával lehet megvalósítani a feladatokat:
a.) JBoss EAP vagy JBoss Wildfly alkalmazással, JSF (Primefaces keretrendszer felhasználásával):
b.) Angular(>8.x) frontend és node.js (TypeScript vagy JavaScript) backend alkalmazásával.
Php és C# alapú megoldásokat nem fogadunk el ebben a tárgyban.
Az alkalmazottaknak nem szükséges azonosítani magukat az adatbázis elérésénél, és minden alkalmazott ugyan olyan felhasználói jogokkal rendelkezik.
A fejlesztés során a tantárgy keretei között megismert eszközöket lehet felhasználni (Java vagy Angular):
A feladatot a félév végén kell leadni, személyesen bemutatva. Lehet saját laptopon is vagy a labor gépein. Email-ben elküldött megoldásokat nem fogadunk el.
Egy elképzelt videó kölcsönző nyilvántartását végző szoftver előállítása a cél. A tékában videó kazettákat és DVD-ket lehet kölcsönözni regisztrált felhasználóknak. Az alkalmazást a téka vezetője használja, hogy regisztrálja, és ellenőrizze az ügyfelek kölcsönzéseit. Az alkalmazásnak nem célja a kölcsönzési és késedelmi díjak kimutatása.
A rendszer nyilvántartja a téka kölcsönzőit (ügyfelek). Új ügyfelek felvételénél a rendszer bekéri a nevet, telefonszámot, személyigazolvány számot, lakcímet. A regisztrálás után a rendszer egyedi azonosítóval látja el az ügyfeleket. A felvett ügyfelek listájában lehet keresni név, személyigazolvány szám, azonosító alapján. Az ügyfelek adatait lehet módosítani, vagy az ügyfelet törölni. A törlés csak státuszváltással jár, nem fizikai törléssel.
A rendszer nyilvántartja a kazetták és DVD- adatait: cím, beszerzés dátuma, sorszám, státusz (szabad, kikölcsönzött, selejtezett).
Amikor egy ügyfél kölcsönözni szeretne szükség van az azonosító adataira, illetve egy vagy több kazetta/DVD azonosítójára (feltételezve, hogy a polcon megtalálta azokat). A rendszerben először a felhasználót kell kikeresni. Az adatlapon meg lehet nézni, hogy van-e már kikölcsönözve neki valami. Utána egyenként lehet hozzárendelni a kikeresett kazettát/DVD-t.
Amikor valaki visszahoz kazettát/DVD-t, akkor azt azonosító alapján lehet felszabadítani. Az ügyintéző a sorszám alapján rákeres a kazettára, és az adatlapján visszaállíthatja szabad státuszúra, így megszűnik a kölcsönzés. Az adatlapnak tartalmaznia kell, hogy mikor kölcsönözték ki a kazettát, és ki volt az, amennyiben kikölcsönzött állapotban van.
A rendszer lehetőséget ad egy bizonyos idő után (pl 1 nap – konfiguráció) még mindig kikölcsönzött kazetták/DVD-k lekérdezésére. A listában szerepelnie kell a kazetta és a kölcsönző adatainak is, illetve a kikölcsönzés dátumának, és a számított késésnek is.
A cél, egy képzeletbeli könyvtári kölcsönző-nyilvántartó szoftver tervezése és implementálása. A könyvtárban könyveket és multimédia anyagokat (cd, kazetta) lehet kölcsönözni, beiratkozott tagoknak. Az alkalmazást a könyvtár vezetője és dolgozói használják, hogy regisztrálják a ki és beiratkozásokat és ellenőrizzék a tagok kölcsönzéseit, listázzák azokat a tagokat, akik nem vitték vissza a kölcsönzött anyagokat időben.
A rendszer nyílvántartja a könyvtár kölcsönzőit. Új tagok felvételénél a rendszer bekéri a nevet, telefonszámot, személyigazolvány számot, lakcímet. A regisztrálás után, a rendszer egyedi azonosítóval látja el a tagokat. A felvettek listájában lehet keresni név, személyigazolvány szám, azonosító alapján. A tagok adatait lehet módosítani vagy egy létező tagot törölni. A törlés csak státuszváltással jár, nem fizikai törléssel.
A rendszer nyílvántartja a könyvek és multimédia anyagok adatait: pl. típus (cd, könyv, kotta), szerző, cím, beszerzés dátuma, sorszám, státusz (szabad, kikölcsönzött, selejtezett). Itt lehet az új könyveket nyílvántartásba venni. A könyvtár készletét lehet listázni, keresni cím, szerző szerint.
Amikor egy tag kölcsönözni szeretne, szükség van az azonosító adataira, illetve egy kölcsönzendő könyv, cd azonosítójára. A rendszerben először a felhasználót kell kikeresni. Az adatlapon meg lehet nézni, hogy van-e már kölcsönözve neki valami. A kikölcsönzött tételek száma maximálva van. (pl 6)
Amikor valaki visszahoz a könyvtári egységét, akkor azt azonosítója alapján lehet felszabadítani. Az ügyintéző a sorszám alapján rákeres az adott könyvre, cd-re és az adatlapján visszaállíthatja szabad státuszúra, így megszűnik a kölcsönzés. Az adatlapnak tartalmaznia kell, hogy mikor kölcsönözték ki, és ki volt az, amennyiben kikölcsönzött állapotban van.
A rendszer lehetőséget ad egy bizonyos idő után (pl 30 nap – konfigurálható) még mindig kikölcsönzött könyvek lekérdezésére. A listában szerepelnie kell a tételeknek és a kölcsönző adatainak is, illetve a kikölcsönzés dátumának, és a számított késésnek is.
A feladat célja, egy leegyszerűsített banki számlavezető rendszer elkészítése. A program felhasználói alapvetően a banki ügyintézők, akik az ügyfelek számláit megnyitják, lezárják, azokon tranzakciókat végeznek. Különböző pénznemeket nem kell kezelnie a rendszernek. Feltételezzük, hogy csak forint számlákat vezet a bank.
Az ügyintézőnek lehetősége van új ügyfeleket létrehozni, meglévő ügyfeleit módosítani, esetleg törölni. A létrehozásnál a következő adatokat kell bekérni: név, lakcím, telefonszám, személyigazolvány szám. A rendszer automatikusan generál egy 6 jegyű ügyfélszámot a létrehozott ügyfélhez. Módosítás esetén az ügyintézőnek lehetősége van több szempont alapján keresni az ügyfélre (ügyfélszám, szig. szám, név). Amennyiben több ügyfelet talál a rendszer listából választhat az ügyintéző melyikkel akar dolgozni. Az ügyfél szám kivételével minden adat módosítható. A törlés nem fizikai törléssel jár, hanem csak státusz módosítással. A törölt státuszú ügyfeleket le lehet kérdezni, de módosítani már a továbbiakban nem lehet.
Az aktív ügyfelekhez lehet számla számokat nyitni. A számlaszám nyitáskor a rendszer legenerálja a számlaszámot, ami formátuma: <ügyfélkód>+<4 jegyű sequence>. A 4 jegyű sequencenek egyedinek kell lennie egy ügyfélre nézve. Nyitáskor meg lehet adni a számla kezdő egyenlegét, ami kezdeti befizetésként jelenik meg. A számlaszámoknak egyik jellemzője az egyenlegük, hogy éppen mekkora összeg van rajta. Másik, hogy minden az egyenlegben történt módosításról egy adatbázis bejegyzés születik, amin végig lehet követni a számlát érintő tranzakciókat. Egy tranzakcióról tudnia kell a rendszernek, hogy: melyik számlán történt, mekkora összegben (előjellel), egy tetszőleges leírás, dátum, illetve a másik számla, ahonnan a pénz jött, amennyiben volt ilyen. A rendszernek lehetőséget kell adnia, hogy egy ügyfélnek a számláit kilistázza a hozzátartozó egyenlegekkel együtt. A számlákat le lehet zárni (státusz váltás). Ebben az esetben az egyenleg pénztári ki fizetéssel egybekötve lenullázódik. A számlák egyenlege nem mehet negatívba. (Folyószámlahitel nincs.)
Ezen a funkción keresztül az ügyintéző kijelölhet két számlaszámot, amit a banknál vezetnek, és nincs lezárva (forrás illetve cél számlát), és meghatározhatja az átutalás összegét, és egy megjegyzést fűzhet az átutaláshoz. A rendszer az adott összeget azonnal átvezeti, amennyiben a megfelelő egyenleg rendelkezésre áll a célszámlán.
Ezen a funkción keresztül lehet növelni a számla egyenlegét tetszőleges összeggel.
Itt a számlán rendelkezésre álló pénzt lehet kivenni, ezzel csökkentve a rendelkezésre álló egyenleget. Több pénzt nem lehet kivenni, mint amennyi a számlán van.
Itt lehetőség van számlán történt tranzakciók lekérdezésére. Az ügyintéző szűrhet számlaszámra, összegre, illetve dátum tartományra is.
A cél, egy képzeletbeli autókölcsönzők munkáját segítő szoftver tervezése és implementálása. A kölcsönzőben 4 kerekű és vizi járműveket lehet kölcsönözni. Az alkalmazást a kölcsönző vezetője és dolgozói használják a kölcsönzések menedzselésére, a kölcsönzési díj kiszámítására, az esetleges sérülések regisztrálására.
Csak az kölcsönözhet, akit a rendszerben nyílvántartásba vettek. Név, cím, igazolványszám, telefon, stb megadása kötelező.
A rendszer nyílvántartja a kölönböző járművek adatait: pl. típus, gyártó, rendszám, alvázszám, beszerzés dátuma, sorszám, kölcsönzési díj, futott km díj, státusz (szabad, kikölcsönzött, selejtezett). Itt lehet az új járműveket nyílvántartásba venni. A kölcsönző járműveit lehet listázni, keresni típus, rendszám szerint. Meg lehet tekinteni melyik járművet kölcsönözték ki éppen és melyik szabad.
A kölcsönzéshez szükséges egy ügyfél létrehozása. A kölcsönzéskor egy adott ügyfélhez rendeljük a kölcsönzött jármű azonosítóját. Egy ügyfél több járművet is kölcsönözhet egyszerre. (pl. ha az ügyfél egy cég)
A kölcsönvett járművet visszahozzák. A kölcsönzési díj kiszámítása ilyenkor történik. A díj, napi alapon kerül meghatározásra, ehhez hozzáadódik a futott kilométerdíj. Ha az autó sérülten érkezik vissza, akkor a kölcsönzési díj egy előre megadott összeggel nő. (mivel a többi kárt a biztosító fizeti)
A program célja, hogy megkönnyítse a ház befizetéseit nyilvántartó könyvelő munkáját, illetve hogy személyre szabott jelentéseket tudjon produkálni a lakók számára esetleges számla reklamációk esetén.
A szoftvernek képesnek kell nyilvántartani több lakás adatait: lakás száma (emelet, ajtó), alapterület (négyzetméterben), légtér (légköbméterben). Alapfeltételezés legyen, hogy egy négyemeletes bérház nyilvántartását könyvelik a programmal.
A rendszer a lakók számára számlát vezet, ahol a befizetéseket és költségeket nyilvántartja. A számlát akkor hozza létre, amikor a lakó beköltözik a lakásba. Lakót törölni a nyilvántartásból nem lehet, még ha el is költözik, hisz tartozásait azután is nyilván kell tartani. Lakó létrehozása a „költözés” funkción keresztül lehet. Itt kiválasztva a lakást, megadva az új lakó nevét, és induló egyenlegét (ami átvállalt tartozásból származhat), a lakó bekerül a nyilvántartásba.
A rendszerben lehetőség van egyéni befizetések nyilvántartására. Bármely lakó fizethet be tetszőleges összeget. A program nyilvántartja a befizetések idejét, és összegét, illetve a lakó számláján az egyenleget (aktuális tartozások a ház felé).
A szoftvernek alapvetően két lehetőséget kell biztosítani a költségek nyilvántartására: négyzetméter árak felszorzása: pl közös költség kiszámítása, ahol egy négyzetméterre vonatkoztatott díjat kell a lakók számlájára beterhelni. összköltség leosztása: egy nagy összegű díj (pl lépcsőház felújítás) leosztása arányosan az alapterületek szerint. Költséget csak aktív lakóra lehet leosztani. Kiköltözött lakókra csak befizetéseket lehet felvinni. A rendszer nyilvántartja a költség keletkezésének idejét, illetve egy leírást, ami a költség okát jelöli. Ez utóbbit a felhasználó írja be a költség definiálásakor. A rendszernek a költségek véglegesítése előtt mutatnia kell egy listát, hogy felhasználó átnézhesse a kiszámított díjakat, illetve az összes elszámolt díjat abban a tranzakcióban.
A rendszer képesnek kell lennie készíteni kimutatást egy adott lakóra, és időszakra vonatkozólag, aminek tartalmaznia kell:
Ezenkívül egy másik kimutatás keretében képesnek kell lennie mutatni egy összesítő listát minden lakóra nézve, de csak egy adott időszakon belül (pl összes lakó az elmúlt egy évben):
A cél, egy telefonos pizzarendelő szolgáltatás informatikai hátterének tervezése és megvalósítása. A rendelések telefonon érkeznek. Az 5000 ft-nál (konfigurálható) többet rendelő ügyfelek automatikusan kedvezményt kapnak.
Csak az rendelhet pizzát, akit a rendszerben nyílvántartásba vettek. Információk: név, cím, telefon, stb megadása. A regisztrált felhasználók rendelhetnek pizzát és egyéb ételeket. A rendelés végén az diszpécser meadja, hogy mennyi lesz a fizetendő összeg és mennyi idő múlva tudják teljesíteni a rendelést. Ezt az alapján számolja ki, hogy minden pizza 20 percig (konfigurálható) sül, és a pizzéria rendelkezik 5 (konfigurálható számú) sütővel. Azaz 5 pizzát lehet egyszerre sütni. A kiszállítás átlagos ideje 20 perc. Így a minimum kiszállítási idő 40 perc. Ha jelenleg 5 pizza sül és a legelső 5 perc múlva készül el, akkor 5+20+20 = 45 percet kell mondani a vevőnek. Ha a vevő sokallja ezt az időt a megrendelést lehet törölni.
Itt lehet az egyes pizza és étel típusokat bevinni a rendszerbe. Lehetséges attributumok: ár, méret, leírás, sütési/elkészítési idő.
Ez a funkció felelős a sütő és a konyha foglaltsági állapotának vizsgálatára: meg lehet tekinteni az egyes sütők állapotát. (süt/nem süt) Egyszerűsítésképpen a konyhában egyszerre 5 étel készíthető. A szakácsokat nem adminisztráljuk.
A cél, egy olyan szoftver tervezése és megvalósítása, amely képes segítséget nyújtani egy háziorvosi praxis beteg adminisztrációjához: betegek nyílvántartása, vizitek adminisztrációja, szűrővizsgálatokra való kiértesítés adminisztrációja.
A háziorvos betegeit regisztrálni kell a programban. A tárolandó információk: név, szül. dátum, taj szám, kórtörténet: felírt gyógyszerek és kezelések listája.
A beteg megjelenik az orvosnál a TAJ kártyájával. A program listázza a kórtörénetet. Az orvosnak lehetősége van egy új mezőbe beírni a diagnózist és a felirt gyógyszerek és kezelések listáját. Az orvos, a beteg által hozott leleteket is mentheti a rendszerrel.
Megadott feltételek alapján a rendszer listát készít azokról a páciensekről, akiknek szűrőviszgálatokon kell résztvenniük. Pl. évente 1-szer tüdőszűrő vizsgálat a 18 évesnél idősebbeknek, nemtől függetlenül. 2 évente prosztata viszgálat a 35 évesnél idősebb férfiaknak (nem röhög!). 3 évente mammográfiai vizsgálat a 45 évesnél idősebb nőknek. 5 évente általános vizsgálat mindenkinek. A lista alapján az asszisztensek levelet küldenek az érintetteknek (ezt a részt nem kell implementálni.
Minden hallgató szidta már a NEPTUN rendszer megalkotóit, ezért ebben a feladatban meg kell mutatni, hogy mennyivel jobb rendszer alapjainak megtervezésére és megvalósítására vagyunk képesek. A rendszer alapadatai: oktatók, hallgatók, tantárgyak és ezek kurzusai. A tervezendő rendszert csak adminisztrátorok használhatják az egyes hallgatók és oktatók nem. A hallgatókat és tárgyakat is az adminisztrátorok adják a rendszerbe, és a hallgató-tárgy összerendelést is ők végzik.
Oktatók és hallgatók hozzáadása a rendszerhez. Alapinformációk (ezek nem feltétlenül tábla oszlopok): Oktatók: Név, tanszék, oktatott tárgyak. Hallgatók: név, tankör, hallgatott tárgyak, érdemjegyek. A program listázza egy adott oktató: oktatott tárgyak listáját. Egy adott hallgató: felvett tantárgyak listája, érdemjegyekkel.
Az oktatókhoz tantárgyak és a tantárgyakhoz kurzusok rendelhetőek. Természetesen törölhetőek is.
Egy adott hallgató hozzárendelése egy kurzushoz. A rendszer figyelje, hogy nem vette-e fel a hallgató az adott tárgyat korábban.
Egy adott hallgató érdemjegyet kap egy adott tárgy, adott kurzusán.
Egy adott tankör tankörátlagának kiszámítása. Egy adott hallgató átlagának kiszámítása.
A cél egy képzeletbeli üzem raktározási problémáinak számítógépes segítése. A cég egy szerelő üzem, amely a raktáron lévő alkatrészekből késztermékeket szerel. A szoftvert a gyártást vezető mérnök kezeli.
Raktári egységek felvétele, törlése. Információk: raktári szám, bevételezés ideje, hány darab van a raktárban az adott alkatrészből. Az alkatrészek feltöltését a db-szám növelésével elegendő megoldani.
Gyártmányok létrehozása, törlése. Egy gyártmány adott számú raktári egységekből áll. Pl ha a gyártmány egy kisautó, akkor kell hozzá 1 db motor, 1 db test, 4 db kerék, 12 db M6-os csavar stb. Az alkatrészek neveit a rendszer a raktári készletek alapján ajánlja fel. Egy új gyártmány nemcsak alap raktári készletekből állhat hanem más gyártmányokból is.
Az üzem megrendelést kap egy adott termékre. A megrendelő alapadatait le kell tárolni. Ha pl 10 db kisautó a megrendelés akkor 10db motor, 40 db kerék és 120 db csavar szükséges a raktáron. Ha a részegységekből nincs elegendő a raktáron, a szoftver jelzi és nem engedi a megrendelés létrehozását. A megrendelések listázására is van lehetőség.
A kifejlesztendő alkalmazás alkalmas egy képzeletbeli üzem erőforrásainak menedzselésére. A rendszer alapvető objektumai: munkások, gépek, munkák, feladatok. Egy munka több feladatból áll (legalább 1). Egy feladatot csak 1 gépen lehet elvégezni. A gépek alaptipusai pl: CNC marógép, CNC eszterga, mérőgép. Pl. Az M1 munka három feladatot tartalmaz: marás (a marógépen végezhető feladat), esztergálás (az esztergán végezhető), mérés (a mérőgépen végezhető). A munkák a munkásokhoz rendelhetőek, feltéve ha szabadok éppen.
Munkások felvitele, listázása. Munkáshoz tartozó információ: név, szakképzettség, órabér, státusz (szabadságon, dolgozik, szabad). A szabad munkásokhoz lehet munkákat rendelni.
Új gépek megadása/törlése
Új munka létrehozása. A munkához feladatok rendelése/törlése. A feladatokhoz gépek rendelése/törlése.
Szabad munkások, gépek megjelenítése. Egy adott gép foglaltságának %-os kiadása.
A feladat célja egy véradásokkal kapcsolatos adminisztrációt segítő nyilvántartó rendszer fejlesztése.
Készítsen felületet véradási helyszínek adatainak (azonosító, intézmény neve, cím) rögzítésére! Biztosítsa továbbá a tárolt helyszínek megjelenítését. Amennyiben egy helyszínen éppen nincs lehetőség véradásra, tegye lehetővé annak ideiglenes inaktiválását (az inaktivált helyszíneken nem vihető fel a rendszerbe újabb véradás). Biztosítsa az újbóli aktiválás lehetőségét is!
Készítsen felületet a véradók adatainak (név, nem, állampolgárság, születési hely, születési idő, lakcím, TAJ szám) rögzítésére! A véradó TAJ számát ellenőrizze: „A TAJ szám egy kilenc számjegyből álló szám, amelyben az első nyolc számjegy egy folyamatosan kiadott egyszerű sorszám, amely mindig az előző, utoljára kiadott sorszámból egy hozzáadásával keletkezik. A kilencedik számjegy ellenőrző ún. CDV kód, melynek képzési algoritmusa az alábbi: A TAJ szám első nyolc számjegyéből a páratlan helyen állókat hárommal, a páros helyen állókat héttel szorozzuk, és a szorzatokat összeadjuk. Az összeget tízzel elosztva a maradékot tekintjük a kilencedik, azaz CDV kódnak.”.
Amennyiben a TAJ szám formátuma nem megfelelő, jelenítsen meg hibaüzenetet és ne mentse el az adatokat!
Tegye lehetővé a véradások rögzítését az alábbiak szerint:
1. Először a véradás helyszínét, majd a véradó személyét kell kiválasztani.
2. Meg kell adni a véradás napját, ami alapértelmezetten az aktuális dátum.
3. Rögzíteni kell, hogy a jelölt alkalmas-e a véradásra. Amennyiben nem, el kell tárolni ennek okát is. Mindkét esetben tárolni kell továbbá a vizsgálatot elvégző orvos nevét.
4. Rögzíteni kell, hogy irányított véradás történik-e. Amennyiben igen, meg kell adni a beteg teljes nevét és TAJ számát is.
Ellenőrizze az űrlap helyes kitöltését (pl. ha a jelölt nem alkalmas a véradásra, akkor nem történhet irányított véradás sem; irányított véradás esetén a megjelölt beteg TAJ számának is érvényesnek kell lennie), csak helyesen kitöltött űrlap kerülhessen mentésre!
Tegye lehetővé a sikeres véradások megjelenítését! Biztosítsa a szűrés lehetőségét helyszín, véradó, és időintervallum (nyitó- és záró dátum) szerint!
A feladat célja egy vállalat útnyilvántartását segítő rendszer elkészítése. Az útnyilvántartás az alapja annak, hogy a céges autóval kapcsolatos benzin- és egyéb költségek elszámolhatóak legyenek.
Készítsen felületet a cégnél használatban lévő autók kezelésére! Az autókkal kapcsolatban az alábbi adatokat kell eltárolni: rendszám, típus, üzemanyag, fogyasztás (liter/100km), kezdő kilométeróra-állás. Készítsen felületet, melyen listázhatók a felvitt járművek!
Készítsen felületet a céges autók vezetésére jogosult munkavállalók kezelésére! A sofőrökkel kapcsolatban az alábbi adatokat kell tárolni: név, születési idő, lakcím, jogosítvány száma, jogosítvány lejárati dátuma. Készítsen felületet, melyen listázhatók és szükség esetén módosíthatók a sofőrök adatai! A lejárt vezetői engedéllyel rendelkezők piros színnel jelenjenek meg!
Készítsen felületet utazások felvitelére az alábbiak szerint:
1. Az utazás megadásakor szükséges autó és sofőr választása, lejárt vezetői engedéllyel rendelkező sofőr ne legyen kiválasztható!
2. Ezután meg kell adni az utazással kapcsolatos további adatokat: dátum, utazás jellege (magán vagy céges), indulás helye, érkezés helye, megtett távolság, új kilométeróra-állás.
3. Tegye lehetővé a visszaút automatikus regisztrálását is (ekkor egy második rekord is legyen beillesztve az adatbázisba, az indulás és az érkezés helyének megcserélésével, a kilométeróra-állás kiszámításával)!
Tegye lehetővé az utazások listázását és utólagos módosítását!
Tegye lehetővé a rendszerben havi jelentések megjelenítését az alábbiak szerint:
1. A felhasználónak ki kell választania a megfelelő év megfelelő hónapját, majd a lekérdezett autó rendszámát is.
2. A jelentés tartalmazza az autó alapadatait, a megjelölt időszakra vonatkozó kezdő- és befejező óraállást, az autóval megtett utakat, valamint a magán- és céges utakra külön-külön összesítve az alábbi adatokat:
A feladat célja egy gépkölcsönző vállalkozás nyilvántartásának elkészítése. A gépkölcsönző cégek számára biztosítja szolgáltatásait. Minden cég külön számlával rendelkezik a rendszerben.
Készítsen felületet gépek rögzítésére, listázására! A gépekkel kapcsolatban tárolni kell a márkájukat, elnevezésüket, típusukat, teljesítményüket (W) és súlyukat (kg). Tárolni kell továbbá a géphez rendelt biztonsági letét összegét, valamint a napi bérleti díjat. A gépek azonosítója legyen egy 6 számjegyű kód (000000-tól 999999-ig haladva).
Készítsen felületet a kölcsönzési szolgáltatást igénybe vevő cégek rögzítésére, listázására, módosítására! A cégekkel kapcsolatban a következő adatokat kell tárolni: cégnév, képviselő neve, adószám, cégjegyzékszám, székhely.
A cégek számlával rendelkeznek, melyet szükség esetén feltölthetnek valamekkora összeggel. A rendszernek tárolnia kell a cég aktuális egyenlegét, valamint minden tranzakcióját (befizetések, kölcsönzések). A regisztrációval egyidőben egyszeri 15 000 Ft-ot fizetnek be, melyet jóvá is kell írni a számlájukon! Lehetővé kell tenni továbbá a későbbi befizetések rögzítését is. A partnerek listázásakor meg kell jeleníteni az adott cég egyenlegét (mely negatív is lehet).
A partner adatlapjának megnyitásakor meg kell jeleníteni a hozzá tartozó tranzakciókat, melyekre szűrési lehetőséget kell biztosítani kezdő- és záró dátum szerint.
Tegye lehetővé kölcsönzések rögzítését, listázását! Kölcsönzéskor szükséges megadni a partnert, valamint a kikölcsönzött gépet, és a kölcsönzés dátumát. 50 000 Ft-nál nagyobb tartozással rendelkező partner számára ne lehessen kölcsönzést indítani!
Lehetővé kell tenni a kölcsönzés lezárását is. Ekkor rögzíteni kell, hogy a gépet épségben visszahozták-e (azaz a biztonsági letét visszajár-e). A kölcsönzés lezárásakor a szükséges összeget vonja le a partner számlájáról (a kölcsönzési időbe a kölcsönzés kezdő- és záró dátuma is bele számít)!
A feladat, egy képzeletbeli ételfutár cég adminisztrációs felületének elkészítése. A felhasználók által látható rendelési felületet nem kell elkészíteni.
Készítsen felületet a partner éttermek menedzseléséhez.
A FoodBear rendszerben ki kell tudni listázni a partnereket. Minden partnernek: neve és címe és adószáma, telefonszáma van.
Adott a rendelhető ételek listája, minden ételhez tartozik egy partner, aki elkészíti. (egy ételhez 1 partner tartozhat) Az ételeknek van neve, fényképe, ára.
Adott a futárok listája, minden futárnak van neve, kapacitása (hány ételt tud egyszerre magához venni a szállításkor), egy jelző, hogy foglalt-e éppen (azaz éppen kiszállít).
Adott a rendelések listája, ami tartalmazza a rendelés számát, a megrendelő nevét és címét, a rendelés leadásának időpontját, a kiszállítás időpontját, a rendelt termékek listáját.
A feladat mérési rendszer adatainak monitorozása. Adott egy képzeletbeli cég, aminek több mérési pontja van, minden mérési pontban 1 adatgyűjtőt helyeztek ki. A mérési pontokat külön komponensekkel valósítsuk meg. Ez a komponens képes kapcsolódni a backend szolgáltatáshoz, valamint saját konfigurációval rendelkezik. A konfigurációban meg lehet adni a mérés helyének elnevezését, a mérési adat mértékegységét. A komponens elindítása után véletlenszerűen (pl. egy másodpercenként) generál adatokat a mérési tartományában és elküldi a backend rendszernek. (ez történhet egy http kéréssel a backend felé) Érdemes az elinduláskor egy regisztrációt végezni, amivel a backend érzékeli, hogy új szenzor csatlakozott a rendszerhez. A komponens, leállításakor küldjön egy befejezés jelet a backend rendszernek.
A komponensből több példányt is el lehet indítani (természetesen külön elnevezéssel).
Tervezzen és valósítson meg egy backend rendszert, ami fogadja a mérő komponensek adatait és eltárolja a folyamatosan bejövő adatokat, és számon tartja az aktív szenzorokat (komponenseket).
Készítsen felületet a mérési adatok megtekintéséhez.