Összetett transzformáció

Példa: A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
#include <raylib.h>
#include <raymath.h>
 
int main() {
    const int screenWidth = 800;
    const int screenHeight = 450;
    InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating line segments");
 
    Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f };
    float hossz1 = 100.0f;
    float hossz2 = 75.0f;
    float szog1 = 0.0f;
    float szog2 = 0.0f;
    float sebesseg1 = 90.0f; // Fok/perc
    float sebesseg2 = 180.0f; // Fok/perc
 
    SetTargetFPS(60);
 
    while (!WindowShouldClose()) {
        szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime();
        szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime();
 
        // Első szakasz transzformációja
        Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1);
        Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1);
        vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo);
 
        // Második szakasz transzformációja
        Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f));
        transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1);
        Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2);
        vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo);
 
        BeginDrawing();
        ClearBackground(RAYWHITE);
 
        DrawLineV(origo, vegpont1, RED);
        DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE);
 
        EndDrawing();
    }
 
    CloseWindow();
 
    return 0;
}

Feladat: egészítsük ki a fenti példát, hogy előre definiált végpontot is elmentsen egy tömbben. pl. Vector2 pontok[MAX_POINTS]; Mentsük le a második szakasz végpontjait és DrawCircleV() függvénnyel for ciklusban rajzoljuk ki a trajektóriát.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
#include <raylib.h>
#include <raymath.h>
 
#define MAX_POINTS 100 // Max számú pont a trajektóriához
 
int main() {
    const int screenWidth = 800;
    const int screenHeight = 450;
    InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating Segments with Trajectory");
 
    Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f };
    float hossz1 = 100.0f;
    float hossz2 = 75.0f;
    float szog1 = 0.0f;
    float szog2 = 0.0f;
    float sebesseg1 = 90.0f; // Degrees per second
    float sebesseg2 = 180.0f; // Degrees per second
 
    Vector2 pontok[MAX_POINTS];
    int pontIndex = 0;
 
    SetTargetFPS(60);
 
    while (!WindowShouldClose()) {
        szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime();
        szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime();
 
        Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1);
        Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1);
        vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo);
 
        Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f));
        transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1);
        Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2);
        vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo);
 
        // Pontok hozzáadása a tömbhöz
        pontok[pontIndex++] = vegpont2;
        if (pontIndex >= MAX_POINTS) pontIndex = 0;
 
        BeginDrawing();
        ClearBackground(RAYWHITE);
 
        DrawLineV(origo, vegpont1, RED);
        DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE);
 
        // Trajektória rajzolása
        for (int i = 0; i < MAX_POINTS; i++) {
            DrawCircleV(pontok[i], 2, GREEN);
        }
 
        EndDrawing();
    }
 
    CloseWindow();
 
    return 0;
}