muszaki_informatika:raylib

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
muszaki_informatika:raylib [2024/01/28 16:24] knehezmuszaki_informatika:raylib [2025/03/12 18:17] (current) knehez
Line 1: Line 1:
-====== Telepítés ======+====== Raylib: A C nyelvű játékfejlesztési könyvtár ======
  
-Töltsük le az include és lib fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et.+A **raylib** egy egyszerű és könnyen használható C nyelvű könyvtár, amit játékfejlesztéshez és multimédiás alkalmazásokhoz készítettek. 
 + 
 +===== Fő jellemzői ===== 
 +  * **Platformfüggetlen**: Windows, Linux, MacOS és több más rendszeren is működik. 
 +  * **Könnyű Integrálni**: Nincs szükség külső függőségekre vagy bonyolult telepítési folyamatokra. 
 +  * **2D és 3D támogatás**: Támogatja mind a 2D, mind a 3D grafikai és audio funkcionalitást. 
 + 
 +===== Alapvető funkciók ===== 
 +  * **Ablakkezelés**: Könnyű létrehozni és kezelni az ablakokat, valamint kezelni az eseményeket. 
 +  * **Grafika**: Támogatja a 2D-s és 3D-s rajzolást, textúrák és sprite-ok kezelését. 
 +  * **Hangkezelés**: Képes audio fájlok lejátszására és hang effektek kezelésére. 
 +  * **Bemenet kezelése**: Egér, billentyűzet és más bemeneti eszközök támogatása. 
 + 
 +===== Források ===== 
 +  * **Hivatalos Weboldal**: [[https://www.raylib.com/|raylib.com]] 
 +  * **Dokumentáció**: Teljes körű API dokumentáció elérhető a hivatalos weboldalon. 
 +  * **Példák és Tutorialok**: Sok példa és oktatóanyag található az oldalon 
 + 
 +===== Egyszerű telepítés ===== 
 + 
 +A raylib függőséggekkel, példakóddal telepíthető fejlesztőkörnyezet:  
 + 
 +{{ :muszaki_informatika:codeblocks.zip | Hordozható codeblocks }} 
 +===== Telepítés és konfiguráció ===== 
 + 
 +Ha már korábban letöltött CodeBlocks rendszeren szeretnénk használni a raylib-et, akkor az alábbi leírás alapján használjuk: 
 + 
 +  - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et
 +  - Hozzunk létre egy konzol alkalmazást a codeblocks-ban 
 +  - A létrejött **main.c** fájl könyvtárába tömörítsük ki a letöltött zip-et 
 +  - Nyissuk meg a **Projekt/Build options** menüt: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-162709.png?70%}} 
 +  - A linker settings fülön állítsuk be **/lib/libraylibdll.a**: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-163022.png?70%}} 
 +  - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-162904.png?70%}} 
 +  - Ugyanitt váltsunk a **linker** fülre és adjuk hozzá a **lib** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-164138.png?70%}} 
 +  - A zip-ből másoljuk ki a raylib.dll-t a bin/RELEASE vagy bin/DEBUG könyvtárakba, ha elindításkor nem találja rendszer. 
 +Írjuk felül a jelenlegi main.c tartalmát az alábbi kóddal és futtassuk a programot.
  
 <sxh c> <sxh c>
Line 13: Line 48:
  
     // Initialization     // Initialization
-    SetTargetFPS(60); // Set our game to run at 60 frames-per-second+    SetTargetFPS(60); // Set our app to run at 60 frames-per-second
  
     // Main game loop     // Main game loop
muszaki_informatika/raylib.1706459054.txt.gz · Last modified: 2024/01/28 16:24 by knehez