User Tools

Site Tools


muszaki_informatika:raylib

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
muszaki_informatika:raylib [2024/01/28 16:35] knehezmuszaki_informatika:raylib [2025/03/12 18:17] (current) knehez
Line 1: Line 1:
 +====== Raylib: A C nyelvű játékfejlesztési könyvtár ======
 +
 +A **raylib** egy egyszerű és könnyen használható C nyelvű könyvtár, amit játékfejlesztéshez és multimédiás alkalmazásokhoz készítettek.
 +
 +===== Fő jellemzői =====
 +  * **Platformfüggetlen**: Windows, Linux, MacOS és több más rendszeren is működik.
 +  * **Könnyű Integrálni**: Nincs szükség külső függőségekre vagy bonyolult telepítési folyamatokra.
 +  * **2D és 3D támogatás**: Támogatja mind a 2D, mind a 3D grafikai és audio funkcionalitást.
 +
 +===== Alapvető funkciók =====
 +  * **Ablakkezelés**: Könnyű létrehozni és kezelni az ablakokat, valamint kezelni az eseményeket.
 +  * **Grafika**: Támogatja a 2D-s és 3D-s rajzolást, textúrák és sprite-ok kezelését.
 +  * **Hangkezelés**: Képes audio fájlok lejátszására és hang effektek kezelésére.
 +  * **Bemenet kezelése**: Egér, billentyűzet és más bemeneti eszközök támogatása.
 +
 +===== Források =====
 +  * **Hivatalos Weboldal**: [[https://www.raylib.com/|raylib.com]]
 +  * **Dokumentáció**: Teljes körű API dokumentáció elérhető a hivatalos weboldalon.
 +  * **Példák és Tutorialok**: Sok példa és oktatóanyag található az oldalon
 +
 +===== Egyszerű telepítés =====
 +
 +A raylib függőséggekkel, példakóddal telepíthető fejlesztőkörnyezet: 
 +
 +{{ :muszaki_informatika:codeblocks.zip | Hordozható codeblocks }}
 ===== Telepítés és konfiguráció ===== ===== Telepítés és konfiguráció =====
  
-  Töltsük le az include és lib fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et.+Ha már korábban letöltött CodeBlocks rendszeren szeretnénk használni a raylib-et, akkor az alábbi leírás alapján használjuk: 
 + 
 +  - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et.
   - Hozzunk létre egy konzol alkalmazást a codeblocks-ban   - Hozzunk létre egy konzol alkalmazást a codeblocks-ban
   - A létrejött **main.c** fájl könyvtárába tömörítsük ki a letöltött zip-et   - A létrejött **main.c** fájl könyvtárába tömörítsük ki a letöltött zip-et
Line 7: Line 34:
   - A linker settings fülön állítsuk be **/lib/libraylibdll.a**: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-163022.png?70%}}   - A linker settings fülön állítsuk be **/lib/libraylibdll.a**: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-163022.png?70%}}
   - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-162904.png?70%}}   - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-162904.png?70%}}
- +  - Ugyanitt váltsunk a **linker** fülre és adjuk hozzá a **lib** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-164138.png?70%}} 
 +  - A zip-ből másoljuk ki a raylib.dll-t a bin/RELEASE vagy bin/DEBUG könyvtárakba, ha elindításkor nem találja rendszer. 
 +Írjuk felül a jelenlegi main.c tartalmát az alábbi kóddal és futtassuk a programot.
  
 <sxh c> <sxh c>
Line 20: Line 48:
  
     // Initialization     // Initialization
-    SetTargetFPS(60); // Set our game to run at 60 frames-per-second+    SetTargetFPS(60); // Set our app to run at 60 frames-per-second
  
     // Main game loop     // Main game loop
muszaki_informatika/raylib.1706459735.txt.gz · Last modified: 2024/01/28 16:35 by knehez