User Tools

Site Tools


muszaki_informatika:raylib

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
muszaki_informatika:raylib [2024/01/28 16:59] – [Telepítés és konfiguráció] knehezmuszaki_informatika:raylib [2025/03/12 18:17] (current) knehez
Line 19: Line 19:
   * **Példák és Tutorialok**: Sok példa és oktatóanyag található az oldalon   * **Példák és Tutorialok**: Sok példa és oktatóanyag található az oldalon
  
 +===== Egyszerű telepítés =====
 +
 +A raylib függőséggekkel, példakóddal telepíthető fejlesztőkörnyezet: 
 +
 +{{ :muszaki_informatika:codeblocks.zip | Hordozható codeblocks }}
 ===== Telepítés és konfiguráció ===== ===== Telepítés és konfiguráció =====
 +
 +Ha már korábban letöltött CodeBlocks rendszeren szeretnénk használni a raylib-et, akkor az alábbi leírás alapján használjuk:
  
   - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et.   - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et.
Line 28: Line 35:
   - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-162904.png?70%}}   - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-162904.png?70%}}
   - Ugyanitt váltsunk a **linker** fülre és adjuk hozzá a **lib** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-164138.png?70%}}   - Ugyanitt váltsunk a **linker** fülre és adjuk hozzá a **lib** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-164138.png?70%}}
 +  - A zip-ből másoljuk ki a raylib.dll-t a bin/RELEASE vagy bin/DEBUG könyvtárakba, ha elindításkor nem találja rendszer.
 Írjuk felül a jelenlegi main.c tartalmát az alábbi kóddal és futtassuk a programot. Írjuk felül a jelenlegi main.c tartalmát az alábbi kóddal és futtassuk a programot.
  
Line 41: Line 48:
  
     // Initialization     // Initialization
-    SetTargetFPS(60); // Set our game to run at 60 frames-per-second+    SetTargetFPS(60); // Set our app to run at 60 frames-per-second
  
     // Main game loop     // Main game loop
Line 74: Line 81:
     return 0;     return 0;
 } }
-</sxh> 
- 
-<sxh c> 
-#include <raylib.h> 
-#include <math.h> 
- 
-int main() { 
-    // Initialization 
-    const int screenWidth = 800; 
-    const int screenHeight = 450; 
-    InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Sinus Function Plot - raylib"); 
- 
-    SetTargetFPS(60); // Set FPS 
- 
-    while (!WindowShouldClose()) { // Main game loop 
-        // Update 
- 
-        // Draw 
-        BeginDrawing(); 
- 
-            ClearBackground(RAYWHITE); // Clear the background 
- 
-            // Draw the axes 
-            Vector2 origin = { (float)screenWidth/2, (float)screenHeight/2 }; 
-            DrawLine(origin.x, 0, origin.x, screenHeight, BLACK); // Y-axis 
-            DrawLine(0, origin.y, screenWidth, origin.y, BLACK); // X-axis 
- 
-            // Draw the sine function 
-            for(int i = -screenWidth/2; i < screenWidth/2; i++) { 
-                // Calculating points 
-                float x1 = (float)i; 
-                float y1 = sinf(x1 * DEG2RAD) * 100; // Scale the sine wave 
-                float x2 = x1 + 1; 
-                float y2 = sinf(x2 * DEG2RAD) * 100; // Scale the sine wave 
- 
-                // Transform points to screen space 
-                x1 += origin.x; 
-                y1 = origin.y - y1; // Invert y1 to match screen coordinates 
-                x2 += origin.x; 
-                y2 = origin.y - y2; // Invert y2 to match screen coordinates 
- 
-                // Draw line segment 
-                DrawLine(x1, y1, x2, y2, BLUE); 
-            } 
- 
-            DrawText("Sinus Function Plot", 10, 10, 20, BLACK); // Title 
-            DrawText("X-Axis", screenWidth - 50, origin.y + 10, 10, BLACK); // X-axis label 
-            DrawText("Y-Axis", origin.x + 10, 10, 10, BLACK); // Y-axis label 
- 
-        EndDrawing(); 
-    } 
- 
-    CloseWindow(); 
- 
-    return 0; 
-} 
- 
 </sxh> </sxh>
muszaki_informatika/raylib.1706461198.txt.gz · Last modified: 2024/01/28 16:59 by knehez