muszaki_informatika:raylib
                This is an old revision of the document!
Table of Contents
Raylib: A C nyelvű játékfejlesztési könyvtár
A raylib egy egyszerű és könnyen használható C nyelvű könyvtár, amit játékfejlesztéshez és multimédiás alkalmazásokhoz készítettek.
Fő jellemzői
- Platformfüggetlen: Windows, Linux, MacOS és több más rendszeren is működik.
 - Könnyű Integrálni: Nincs szükség külső függőségekre vagy bonyolult telepítési folyamatokra.
 - 2D és 3D támogatás: Támogatja mind a 2D, mind a 3D grafikai és audio funkcionalitást.
 
Alapvető funkciók
- Ablakkezelés: Könnyű létrehozni és kezelni az ablakokat, valamint kezelni az eseményeket.
 - Grafika: Támogatja a 2D-s és 3D-s rajzolást, textúrák és sprite-ok kezelését.
 - Hangkezelés: Képes audio fájlok lejátszására és hang effektek kezelésére.
 - Bemenet kezelése: Egér, billentyűzet és más bemeneti eszközök támogatása.
 
Források
- Hivatalos Weboldal: raylib.com
 - Dokumentáció: Teljes körű API dokumentáció elérhető a hivatalos weboldalon.
 - Példák és Tutorialok: Sok példa és oktatóanyag található az oldalon
 
Telepítés és konfiguráció
- Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az include és lib fájlokat tartalmazó raylib.zip-et.
 - Hozzunk létre egy konzol alkalmazást a codeblocks-ban
 - A létrejött main.c fájl könyvtárába tömörítsük ki a letöltött zip-et
 
Írjuk felül a jelenlegi main.c tartalmát az alábbi kóddal és futtassuk a programot.
#include <raylib.h>
int main() {
    // Window creation
    const int screenWidth = 640;
    const int screenHeight = 480;
    InitWindow(screenWidth, screenHeight, "raylib example");
    // Initialization
    SetTargetFPS(60); // Set our game to run at 60 frames-per-second
    // Main game loop
    while (!WindowShouldClose()) { // Detect window close button or ESC key
        // Update
        // Draw
        BeginDrawing();
            ClearBackground(LIGHTGRAY); // Clear the background with a color
            int MaxX = GetScreenWidth();
            int MaxY = GetScreenHeight();
            for (int i = 1; i <= 10; i++) {
                Color lineColor = GetColor(i + 5); // Choose color
                DrawLine(0, 0, (MaxX / 10) * i, MaxY, lineColor); // Draw line
                int R = (MaxY - 10) / (2 * i); // Circle radius
                DrawCircle(MaxX - R, MaxY / 2, R, lineColor); // Draw circle
                // Draw ellipse
                DrawEllipse(MaxX / 2, MaxY / 8, MaxX / (4 * i), MaxY / 8, lineColor);
            }
        EndDrawing();
    }
    // De-Initialization
    CloseWindow(); // Close window and OpenGL context
    return 0;
}
muszaki_informatika/raylib.1706460625.txt.gz · Last modified: 2024/01/28 16:50 by knehez
                
                



