muszaki_informatika:raylib_vis_functions
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
| Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
| muszaki_informatika:raylib_vis_functions [2024/02/20 19:20] – knehez | muszaki_informatika:raylib_vis_functions [2025/03/12 18:42] (current) – [Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben] knehez | ||
|---|---|---|---|
| Line 1: | Line 1: | ||
| - | ====== Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben | + | ==== 2D alap kiinduló kód ==== |
| + | A következő programváz jó kiinduló pont a 2D grafikai fejlesztésekhez. | ||
| + | <sxh c> | ||
| + | #include < | ||
| + | |||
| + | int main() { | ||
| + | // Initialization | ||
| + | const int screenWidth = 800; | ||
| + | const int screenHeight = 450; | ||
| + | InitWindow(screenWidth, | ||
| + | |||
| + | SetTargetFPS(60); | ||
| + | |||
| + | while (!WindowShouldClose()) { | ||
| + | BeginDrawing(); | ||
| + | |||
| + | ClearBackground(RAYWHITE); | ||
| + | |||
| + | /// ide jön a saját kódunk | ||
| + | |||
| + | EndDrawing(); | ||
| + | } | ||
| + | CloseWindow(); | ||
| + | return 0; | ||
| + | } | ||
| + | </ | ||
| + | ==== Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben ==== | ||
| Az alábbi rövid példa egy szinusz függvény ábrázolását mutatja. | Az alábbi rövid példa egy szinusz függvény ábrázolását mutatja. | ||
| Line 68: | Line 94: | ||
| A 34. sortól azért számoljuk át az értékeket, | A 34. sortól azért számoljuk át az értékeket, | ||
| + | |||
| + | ==== Egyszerűsített függvényábrázolás pixelekkel ==== | ||
| + | |||
| + | Próbáljuk meg pixelenként kirajzolni a függvényt: | ||
| + | |||
| + | <sxh c> | ||
| + | #include < | ||
| + | #include < | ||
| + | |||
| + | int main() { | ||
| + | const int screenWidth = 800; | ||
| + | const int screenHeight = 450; | ||
| + | InitWindow(screenWidth, | ||
| + | |||
| + | SetTargetFPS(60); | ||
| + | |||
| + | Vector2 origin = {(float)screenWidth / 2, (float)screenHeight / 2}; | ||
| + | |||
| + | while (!WindowShouldClose()) { | ||
| + | BeginDrawing(); | ||
| + | ClearBackground(RAYWHITE); | ||
| + | |||
| + | DrawLine(origin.x, | ||
| + | DrawLine(0, origin.y, screenWidth, | ||
| + | |||
| + | for (int x = 0; x < screenWidth; | ||
| + | float y = origin.y - sinf((x - origin.x) * DEG2RAD) * 100; | ||
| + | DrawPixel(x, | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | DrawText(" | ||
| + | DrawText(" | ||
| + | DrawText(" | ||
| + | |||
| + | EndDrawing(); | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | CloseWindow(); | ||
| + | return 0; | ||
| + | } | ||
| + | </ | ||
| + | |||
| + | A módszer lényege a középen lévő for ciklus: | ||
| + | <sxh c> | ||
| + | for (int x = 0; x < screenWidth; | ||
| + | float y = origin.y - sinf((x - origin.x) * DEG2RAD) * 100; | ||
| + | DrawPixel(x, | ||
| + | } | ||
| + | </ | ||
| + | |||
| + | Most a szinusz függvényt jelentettük meg, ami c-ben a '' | ||
| + | |||
| + | A módszer hátránya: amennyiben a függvény függőlegesen sokat változik, ameddig 1 pixellel jobbra lépünk akkor az eredmény pontozott lesz, nem lesz összefüggő vonal. Próbáljuk ki a **tanf()** függvénnyel. | ||
| + | |||
| + | megjegyzés: | ||
| ===== Térbeli ábrázolás ===== | ===== Térbeli ábrázolás ===== | ||
muszaki_informatika/raylib_vis_functions.1708456809.txt.gz · Last modified: 2024/02/20 19:20 by knehez
