muszaki_informatika:raylib_vis_functions
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
muszaki_informatika:raylib_vis_functions [2025/03/12 18:27] – knehez | muszaki_informatika:raylib_vis_functions [2025/03/12 18:42] (current) – [Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben] knehez | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== 2D alap kiinduló kód ====== | + | ==== 2D alap kiinduló kód ==== |
A következő programváz jó kiinduló pont a 2D grafikai fejlesztésekhez. | A következő programváz jó kiinduló pont a 2D grafikai fejlesztésekhez. | ||
<sxh c> | <sxh c> | ||
Line 25: | Line 25: | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
- | ====== Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben | + | ==== Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben ==== |
Az alábbi rövid példa egy szinusz függvény ábrázolását mutatja. | Az alábbi rövid példa egy szinusz függvény ábrázolását mutatja. | ||
Line 95: | Line 95: | ||
A 34. sortól azért számoljuk át az értékeket, | A 34. sortól azért számoljuk át az értékeket, | ||
- | === Egyszerűsített | + | ==== Egyszerűsített |
Próbáljuk meg pixelenként kirajzolni a függvényt: | Próbáljuk meg pixelenként kirajzolni a függvényt: | ||
Line 135: | Line 135: | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | A módszer lényege a középen lévő for ciklus: | ||
+ | <sxh c> | ||
+ | for (int x = 0; x < screenWidth; | ||
+ | float y = origin.y - sinf((x - origin.x) * DEG2RAD) * 100; | ||
+ | DrawPixel(x, | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Most a szinusz függvényt jelentettük meg, ami c-ben a '' | ||
+ | |||
+ | A módszer hátránya: amennyiben a függvény függőlegesen sokat változik, ameddig 1 pixellel jobbra lépünk akkor az eredmény pontozott lesz, nem lesz összefüggő vonal. Próbáljuk ki a **tanf()** függvénnyel. | ||
+ | |||
+ | megjegyzés: | ||
+ | |||
===== Térbeli ábrázolás ===== | ===== Térbeli ábrázolás ===== | ||
muszaki_informatika/raylib_vis_functions.1741804049.txt.gz · Last modified: 2025/03/12 18:27 by knehez