User Tools

Site Tools


muszaki_informatika:raylib_vis_functions

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
muszaki_informatika:raylib_vis_functions [2025/03/12 18:37] – [Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben] knehezmuszaki_informatika:raylib_vis_functions [2025/03/12 18:42] (current) – [Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben] knehez
Line 1: Line 1:
-====== 2D alap kiinduló kód ======+==== 2D alap kiinduló kód ====
 A következő programváz jó kiinduló pont a 2D grafikai fejlesztésekhez. A következő programváz jó kiinduló pont a 2D grafikai fejlesztésekhez.
 <sxh c> <sxh c>
Line 25: Line 25:
 } }
 </sxh> </sxh>
-====== Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben ======+==== Szinusz függvény ábrázolása 2D-ben ====
  
 Az alábbi rövid példa egy szinusz függvény ábrázolását mutatja. Az alábbi rövid példa egy szinusz függvény ábrázolását mutatja.
Line 95: Line 95:
 A 34. sortól azért számoljuk át az értékeket, mert a koordináta rendszer kezdőpontja valójában a bal felső sarokban van és a függőleges tengely fentről lefelé növekszik. A 34. sortól azért számoljuk át az értékeket, mert a koordináta rendszer kezdőpontja valójában a bal felső sarokban van és a függőleges tengely fentről lefelé növekszik.
  
-=== Egyszerűsített ábrázolás ===+==== Egyszerűsített függvényábrázolás pixelekkel ====
  
 Próbáljuk meg pixelenként kirajzolni a függvényt: Próbáljuk meg pixelenként kirajzolni a függvényt:
Line 144: Line 144:
 </sxh> </sxh>
  
-Most a szinusz függvényt jelentettük meg, ami c-ben a ''sinf(x)'', ezt úgy kell használni, hogy az argumentumát eltoljuk a kép közepére, ezért van kivonva az origin.x belőle, majd beszorozzuk a fok-radián átalakító konstanssal: '' sinf((x - origin.x) * DEG2RAD) ''+Most a szinusz függvényt jelentettük meg, ami c-ben a ''sinf(x)'', ezt úgy kell használni, hogy az argumentumát eltoljuk a kép közepére, ezért van kivonva az origin.x belőle, majd beszorozzuk a fok-radián átalakító konstanssal: ''sinf( (x - origin.x) * DEG2RAD)'' 
 + 
 +A módszer hátránya: amennyiben a függvény függőlegesen sokat változik, ameddig 1 pixellel jobbra lépünk akkor az eredmény pontozott lesz, nem lesz összefüggő vonal. Próbáljuk ki a **tanf()** függvénnyel. 
 + 
 +megjegyzés: //lényeges, hogy mindkét módszer jó lehet, számonkérésnél a rövidebbet érdemes alkalmazni.//
  
 ===== Térbeli ábrázolás ===== ===== Térbeli ábrázolás =====
muszaki_informatika/raylib_vis_functions.1741804641.txt.gz · Last modified: 2025/03/12 18:37 by knehez