Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision |
tanszek:oktatas:informacios_rendszerek_integralasa:feladatok [2025/04/13 16:44] – [3.] knehez | tanszek:oktatas:informacios_rendszerek_integralasa:feladatok [2025/04/13 16:45] (current) – [4.] knehez |
---|
====== 4. ====== | ====== 4. ====== |
| |
Készítsen alkalmazást, amely az 2. feladat alapján működik, annyi különbséggel, hogy a kliens egy webszolgáltatás, amely SOAP-on keresztül küldi a véletlenszerű színeket a a Wildfly webszolgáltatásnak, és a webszolgáltatás küldi tovább '/queue/colorQueue' üzenetsorra pont-pont csatlakozással az üzeneteket. Az ez utáni teendők megegyeznek az 2.-es feladatban leírtakkal. A lényeges különbség az, hogy a kliens nem kapcsolódik közvetlenül az üzenetsorra, hanem a Wildfly ban futó szolgáltatás küldi tovább az üzenetet a sorra. | Készítsen alkalmazást, amely az 2. feladat alapján működik, annyi különbséggel, hogy a kliens egy webszolgáltatás, amely SOAP-on keresztül küldi a véletlenszerű színeket a webszolgáltatásnak, és a webszolgáltatás küldi tovább '/queue/colorQueue' üzenetsorra pont-pont csatlakozással az üzeneteket. Az ez utáni teendők megegyeznek az 2.-es feladatban leírtakkal. A lényeges különbség az, hogy a kliens nem kapcsolódik közvetlenül az üzenetsorra, hanem a futó szolgáltatás küldi tovább az üzenetet a sorra. |
| |
| |
====== 5. ====== | ====== 5. ====== |
| |
Készítsen alkalmazást amelynek egyik kliense a '/queue/colorQueue' üzenetsorra véletlen szöveges üzeneteket küld. ('RED', 'GREEN', 'BLUE') szöveggel 0.5 másodpercenként. Készítsen 3 további klienst amelyek folyamatosan 'hallgatják' a '/queue/colorQueue' üzenetsort, ha valamelyik üzenetet olvas a sorról, akkor véletlenszerűen (2000-9000) milliszekundum ideig várakozik, majd utána újra hallgatja az üzenetsort. (A véletlenszerű feldolgozási idő miatt -e közben egy másik üzenetet a következő kliens fogja feldolgozni). A 3 kliensnek ne legyen konzol outputja, azaz ne írjon ki semmit a konzolra. Minden üzenet feldolgozása után a '/queue/processedColors' sorra küldjenek egy üzenetet, ami azt jelzi, hogy feldolgozták a feladatot. Készítsen egy klienst, ami a '/queue/processedColors' sort olvassa és a megjelenő üzeneteket kiírja az outputra. pl: 'Client 2, processed a 'BLUE' message'. Ennél a feladatnál nem kell a Wildfly-ban komponenst létrehozni. | Készítsen alkalmazást amelynek egyik kliense a '/queue/colorQueue' üzenetsorra véletlen szöveges üzeneteket küld. ('RED', 'GREEN', 'BLUE') szöveggel 0.5 másodpercenként. Készítsen 3 további klienst amelyek folyamatosan 'hallgatják' a '/queue/colorQueue' üzenetsort, ha valamelyik üzenetet olvas a sorról, akkor véletlenszerűen (2000-9000) milliszekundum ideig várakozik, majd utána újra hallgatja az üzenetsort. (A véletlenszerű feldolgozási idő miatt -e közben egy másik üzenetet a következő kliens fogja feldolgozni). A 3 kliensnek ne legyen konzol outputja, azaz ne írjon ki semmit a konzolra. Minden üzenet feldolgozása után a '/queue/processedColors' sorra küldjenek egy üzenetet, ami azt jelzi, hogy feldolgozták a feladatot. Készítsen egy klienst, ami a '/queue/processedColors' sort olvassa és a megjelenő üzeneteket kiírja az outputra. pl: 'Client 2, processed a 'BLUE' message'. |
| |
---- | ---- |