User Tools

Site Tools


tanszek:oktatas:infrendalapjai_architekturak:informacio_feldolgozas:karakter_kodolas

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
tanszek:oktatas:infrendalapjai_architekturak:informacio_feldolgozas:karakter_kodolas [2024/11/12 20:16] – [UTF-8 kódolás] kneheztanszek:oktatas:infrendalapjai_architekturak:informacio_feldolgozas:karakter_kodolas [2025/10/03 12:27] (current) – [Base64 kódolás] knehez
Line 89: Line 89:
  
 **Mz** **Mz**
 +
 +----
  
 A Base-64 kódolás 3 byte-onként történik és 3 byte kódolt eredménye 4 karakter lesz. Hogyan kódolunk, ha a kódolandó bájtok száma nem osztható 3-al? (ilyen kor 1 vagy 2 db egyenlőséggel jelöljük ezeket az eseteket az alábbi példák alapján) A Base-64 kódolás 3 byte-onként történik és 3 byte kódolt eredménye 4 karakter lesz. Hogyan kódolunk, ha a kódolandó bájtok száma nem osztható 3-al? (ilyen kor 1 vagy 2 db egyenlőséggel jelöljük ezeket az eseteket az alábbi példák alapján)
Line 94: Line 96:
 Kódoljuk a ''00000001''-t (ami 1 byte): Kódoljuk a ''00000001''-t (ami 1 byte):
  
-1. Egészítsük ki 3 byte-ra ''00000001'' ''00000000'' '00000000''+1. Egészítsük ki 3 byte-ra ''00000001'' ''00000000'' ''00000000''
  
 2. Bontsuk fel 6 bites csoportokra:  ''000000 010000 000000 000000'' , és nézzük ki a táblázatból a karaktereket. 2. Bontsuk fel 6 bites csoportokra:  ''000000 010000 000000 000000'' , és nézzük ki a táblázatból a karaktereket.
  
 3. Az eredmény ''AQ=='' 3. Az eredmény ''AQ==''
 +
  
 Most pedig kódoljuk a ''00000010'' ''00000001''-t (ami 2 byte adatot jelent): Most pedig kódoljuk a ''00000010'' ''00000001''-t (ami 2 byte adatot jelent):
tanszek/oktatas/infrendalapjai_architekturak/informacio_feldolgozas/karakter_kodolas.1731442613.txt.gz · Last modified: 2024/11/12 20:16 by knehez