tanszek:oktatas:muszaki_informatika:kepernyo_koordinata_lekepezes
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
tanszek:oktatas:muszaki_informatika:kepernyo_koordinata_lekepezes [2024/03/16 20:48] – superuser | tanszek:oktatas:muszaki_informatika:kepernyo_koordinata_lekepezes [2024/03/16 20:52] (current) – superuser | ||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
A következő ábrán látható a világ és a képernyő koordináta rendszer viszonya: | A következő ábrán látható a világ és a képernyő koordináta rendszer viszonya: | ||
- | Feladatunk, hogy meghatározzuk a //P(x;y)// pont helyzetét a képernyőn amit //PK(XK,YK)//-val jelölünk. | + | Feladatunk, hogy meghatározzuk a $P(x;y)$ pont helyzetét a képernyőn amit $PK(XK,YK)$-val jelölünk. A lenti nagyobb világkoordinátarendszer téglalap bal alsó sarka: $(x_1, |
- | Először számoljuk ki a két szürke téglalap oldalarányait: | + | Viszont |
- | $L_x = getmaxx() / (x_2 - x_1)$ | + | Először számoljuk ki a két szürke téglalapok oldalarányait: |
- | $L_y = getmaxy() / (y_2 - y_1)$ | + | A vízszintes arány: $L_x = getmaxx() / (x_2 - x_1)$ lesz. |
+ | |||
+ | A függőleges arány: | ||
{{: | {{: |
tanszek/oktatas/muszaki_informatika/kepernyo_koordinata_lekepezes.1710622081.txt.gz · Last modified: 2024/03/16 20:48 by superuser