User Tools

Site Tools


tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/11 08:05] kneheztanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/11 08:19] (current) knehez
Line 55: Line 55:
 } }
 </sxh> </sxh>
 +A 3 nem osztója a 13-nak. A 13 / 3 eredményét a c változóban egészként tároljuk, ilyenkor az eredmény egész részét aza a 4-et fogjuk eredményként kapni.
 +
 +Ahhoz hogy a tizedes jegyeket is megkapjuk, próbáljunk meg áttérni float adattípusra, a következő példa alapján.
  
 **2. Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített? **2. Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített?
Line 70: Line 73:
 } }
 </sxh> </sxh>
 +
 +Azért nem segít, mert az a / b elvégzésekor, mivel mind a két érték egész, az eredmény megint 4 lesz. A c-t hiába adtuk meg float-ként, akkor is a 4-es kerül bele.
  
 **3. Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást, hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért? **3. Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást, hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért?
tanszek/oktatas/szamitastechnika/egyszeru_mintapeldak.1697011540.txt.gz · Last modified: 2023/10/11 08:05 by knehez