tanszek:oktatas:szamitastechnika:mutatok_pointerek
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
tanszek:oktatas:szamitastechnika:mutatok_pointerek [2022/11/01 14:19] – superuser | tanszek:oktatas:szamitastechnika:mutatok_pointerek [2023/11/14 11:10] (current) – [Dereferencia] knehez | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
+ | ==== Pointerek a C nyelvben ==== | ||
+ | |||
+ | A pointer a C nyelv egyik kulcsfontosságú fogalma, amely lehetővé teszi a programozók számára, hogy közvetlenül kezeljék/ | ||
+ | |||
+ | A **pointer** //egy memóriacímre mutató változó//, | ||
+ | |||
+ | ==== Pointer Deklaráció ==== | ||
+ | |||
+ | A pointer deklarációja hasonló a változók deklarációjához, | ||
+ | |||
+ | Például: ha a pointer egy egész szám memóriacímére mutató pointer: | ||
+ | |||
+ | <code c> | ||
+ | int *pointer; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ==== Pointer inicializálás ==== | ||
+ | |||
+ | A pointer inicializálása a memóriacímmel történik. Például: | ||
+ | <code c> | ||
+ | int variable = 10; | ||
+ | int *pointer = & | ||
+ | </ | ||
+ | Most a pointer változó a ' | ||
+ | |||
+ | ==== Dereferencia ==== | ||
+ | |||
+ | A ' | ||
+ | <code c> | ||
+ | int value = *pointer; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Most a //value// változó azon értéket tartalmazza, | ||
+ | |||
**Feladat 1:** Definiáljunk egy változót és írassuk ki azt a címet, ahol éppen tárolva van a memóriában. | **Feladat 1:** Definiáljunk egy változót és írassuk ki azt a címet, ahol éppen tárolva van a memóriában. | ||
Line 11: | Line 45: | ||
</ | </ | ||
- | Megjegyzés: | + | Megjegyzés: |
**Feladat 2:** Definiáljunk egy változót és egy erre a változóra mutató pointert. Írassuk ki a változó értékét a pointer segítségével. | **Feladat 2:** Definiáljunk egy változót és egy erre a változóra mutató pointert. Írassuk ki a változó értékét a pointer segítségével. | ||
Line 119: | Line 153: | ||
</ | </ | ||
- | Látva a kódot, ha tegyük fel 8db bármilyen karaktert ütünk be, akkor is rendszergazdák leszünk. Magyarázzuk meg miért? (azért, mert a scanf felülírja a memóriát és a " | + | Látva a kódot, ha tegyük fel 5db bármilyen karaktert ütünk be, akkor is rendszergazdák leszünk. |
tanszek/oktatas/szamitastechnika/mutatok_pointerek.1667312367.txt.gz · Last modified: 2022/11/01 14:19 by superuser