tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revision | |||
tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 13:51] – knehez | tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 14:00] (current) – knehez | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
==== Összetett transzformáció ==== | ==== Összetett transzformáció ==== | ||
- | Példa: A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel. | + | **Példa:** A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel. |
<sxh c> | <sxh c> | ||
Line 53: | Line 53: | ||
</ | </ | ||
+ | **Feladat: | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | <sxh c> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | |||
+ | #define MAX_POINTS 100 // Max számú pont a trajektóriához | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | const int screenWidth = 800; | ||
+ | const int screenHeight = 450; | ||
+ | InitWindow(screenWidth, | ||
+ | |||
+ | Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f }; | ||
+ | float hossz1 = 100.0f; | ||
+ | float hossz2 = 75.0f; | ||
+ | float szog1 = 0.0f; | ||
+ | float szog2 = 0.0f; | ||
+ | float sebesseg1 = 90.0f; // Degrees per second | ||
+ | float sebesseg2 = 180.0f; // Degrees per second | ||
+ | |||
+ | Vector2 pontok[MAX_POINTS]; | ||
+ | int pontIndex = 0; | ||
+ | |||
+ | SetTargetFPS(60); | ||
+ | |||
+ | while (!WindowShouldClose()) { | ||
+ | szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime(); | ||
+ | szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime(); | ||
+ | |||
+ | Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1); | ||
+ | Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1); | ||
+ | vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, | ||
+ | |||
+ | Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, | ||
+ | transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, | ||
+ | Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2); | ||
+ | vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, | ||
+ | |||
+ | // Pontok hozzáadása a tömbhöz | ||
+ | pontok[pontIndex++] = vegpont2; | ||
+ | if (pontIndex >= MAX_POINTS) pontIndex = 0; | ||
+ | |||
+ | BeginDrawing(); | ||
+ | ClearBackground(RAYWHITE); | ||
+ | |||
+ | DrawLineV(origo, | ||
+ | DrawLineV(vegpont1, | ||
+ | |||
+ | // Trajektória rajzolása | ||
+ | for (int i = 0; i < MAX_POINTS; i++) { | ||
+ | DrawCircleV(pontok[i], | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | EndDrawing(); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | CloseWindow(); | ||
+ | |||
+ | return 0; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | </ | ||
tanszek/oktatas/muszaki_informatika/oesszetett_transzformacio.1709128278.txt.gz · Last modified: 2024/02/28 13:51 by knehez