tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
| Both sides previous revisionPrevious revision | |||
| tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 13:51] – knehez | tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 14:00] (current) – knehez | ||
|---|---|---|---|
| Line 1: | Line 1: | ||
| ==== Összetett transzformáció ==== | ==== Összetett transzformáció ==== | ||
| - | Példa: A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel. | + | **Példa:** A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel. |
| <sxh c> | <sxh c> | ||
| Line 53: | Line 53: | ||
| </ | </ | ||
| + | **Feladat: | ||
| + | |||
| + | {{: | ||
| + | |||
| + | <sxh c> | ||
| + | #include < | ||
| + | #include < | ||
| + | |||
| + | #define MAX_POINTS 100 // Max számú pont a trajektóriához | ||
| + | |||
| + | int main() { | ||
| + | const int screenWidth = 800; | ||
| + | const int screenHeight = 450; | ||
| + | InitWindow(screenWidth, | ||
| + | |||
| + | Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f }; | ||
| + | float hossz1 = 100.0f; | ||
| + | float hossz2 = 75.0f; | ||
| + | float szog1 = 0.0f; | ||
| + | float szog2 = 0.0f; | ||
| + | float sebesseg1 = 90.0f; // Degrees per second | ||
| + | float sebesseg2 = 180.0f; // Degrees per second | ||
| + | |||
| + | Vector2 pontok[MAX_POINTS]; | ||
| + | int pontIndex = 0; | ||
| + | |||
| + | SetTargetFPS(60); | ||
| + | |||
| + | while (!WindowShouldClose()) { | ||
| + | szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime(); | ||
| + | szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime(); | ||
| + | |||
| + | Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1); | ||
| + | Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1); | ||
| + | vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, | ||
| + | |||
| + | Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, | ||
| + | transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, | ||
| + | Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2); | ||
| + | vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, | ||
| + | |||
| + | // Pontok hozzáadása a tömbhöz | ||
| + | pontok[pontIndex++] = vegpont2; | ||
| + | if (pontIndex >= MAX_POINTS) pontIndex = 0; | ||
| + | |||
| + | BeginDrawing(); | ||
| + | ClearBackground(RAYWHITE); | ||
| + | |||
| + | DrawLineV(origo, | ||
| + | DrawLineV(vegpont1, | ||
| + | |||
| + | // Trajektória rajzolása | ||
| + | for (int i = 0; i < MAX_POINTS; i++) { | ||
| + | DrawCircleV(pontok[i], | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | EndDrawing(); | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | CloseWindow(); | ||
| + | |||
| + | return 0; | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | </ | ||
tanszek/oktatas/muszaki_informatika/oesszetett_transzformacio.1709128278.txt.gz · Last modified: 2024/02/28 13:51 by knehez
