User Tools

Site Tools


tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 13:51] kneheztanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 14:00] (current) knehez
Line 1: Line 1:
 ==== Összetett transzformáció ==== ==== Összetett transzformáció ====
  
-Példa: A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel.+**Példa:** A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel.
  
 <sxh c> <sxh c>
Line 53: Line 53:
 </sxh> </sxh>
  
 +**Feladat:** egészítsük ki a fenti példát, hogy előre definiált végpontot is elmentsen egy tömbben. pl. //Vector2 pontok[MAX_POINTS];// Mentsük le a második szakasz végpontjait és DrawCircleV() függvénnyel for ciklusban rajzoljuk ki a trajektóriát.
 +
 +{{:tanszek:oktatas:muszaki_informatika:pasted:20240228-135913.png}}
 +
 +<sxh c>
 +#include <raylib.h>
 +#include <raymath.h>
 +
 +#define MAX_POINTS 100 // Max számú pont a trajektóriához
 +
 +int main() {
 +    const int screenWidth = 800;
 +    const int screenHeight = 450;
 +    InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating Segments with Trajectory");
 +
 +    Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f };
 +    float hossz1 = 100.0f;
 +    float hossz2 = 75.0f;
 +    float szog1 = 0.0f;
 +    float szog2 = 0.0f;
 +    float sebesseg1 = 90.0f; // Degrees per second
 +    float sebesseg2 = 180.0f; // Degrees per second
 +
 +    Vector2 pontok[MAX_POINTS];
 +    int pontIndex = 0;
 +
 +    SetTargetFPS(60);
 +
 +    while (!WindowShouldClose()) {
 +        szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime();
 +        szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime();
 +
 +        Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1);
 +        Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1);
 +        vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo);
 +
 +        Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f));
 +        transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1);
 +        Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2);
 +        vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo);
 +
 +        // Pontok hozzáadása a tömbhöz
 +        pontok[pontIndex++] = vegpont2;
 +        if (pontIndex >= MAX_POINTS) pontIndex = 0;
 +
 +        BeginDrawing();
 +        ClearBackground(RAYWHITE);
 +
 +        DrawLineV(origo, vegpont1, RED);
 +        DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE);
 +
 +        // Trajektória rajzolása
 +        for (int i = 0; i < MAX_POINTS; i++) {
 +            DrawCircleV(pontok[i], 2, GREEN);
 +        }
 +
 +        EndDrawing();
 +    }
 +
 +    CloseWindow();
 +
 +    return 0;
 +}
 +
 +</sxh>
  
tanszek/oktatas/muszaki_informatika/oesszetett_transzformacio.1709128278.txt.gz · Last modified: 2024/02/28 13:51 by knehez