tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio
This is an old revision of the document!
Összetett transzformáció
Példa: A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel.
#include <raylib.h> #include <raymath.h> int main() { const int screenWidth = 800; const int screenHeight = 450; InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating line segments"); Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f }; float hossz1 = 100.0f; float hossz2 = 75.0f; float szog1 = 0.0f; float szog2 = 0.0f; float sebesseg1 = 90.0f; // Fok/perc float sebesseg2 = 180.0f; // Fok/perc SetTargetFPS(60); while (!WindowShouldClose()) { szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime(); szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime(); // Első szakasz transzformációja Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1); Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1); vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo); // Második szakasz transzformációja Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f)); transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1); Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2); vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo); BeginDrawing(); ClearBackground(RAYWHITE); DrawLineV(origo, vegpont1, RED); DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE); EndDrawing(); } CloseWindow(); return 0; }
tanszek/oktatas/muszaki_informatika/oesszetett_transzformacio.1709128241.txt.gz · Last modified: 2024/02/28 13:50 by knehez