User Tools

Site Tools


tanszek:oktatas:szamitastechnika:gyakorlo_feladatok_1

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
tanszek:oktatas:szamitastechnika:gyakorlo_feladatok_1 [2023/10/17 17:22] kneheztanszek:oktatas:szamitastechnika:gyakorlo_feladatok_1 [2023/11/22 06:48] (current) knehez
Line 1: Line 1:
-====== Egyszerű gyakorló feladatok ======+====== Egyszerű általános gyakorló feladatok ======
  
  
Line 344: Line 344:
 </sxh> </sxh>
  
 +**10. Rajzoljunk egy kört a konzolra csillag karakterekből. **
 +
 +Ebben a játékos feladatban, legyen egy circle() függvény ami kiszámolja egy adott pont távolságát a kör középpontjától, majd összehasonlítja a sugárral. Ha a távolság közel van a sugárhoz, a függvény közelítőleg 0-t ad vissza.
 +
 +<sxh c>
 +#include <stdio.h>
 +#include <math.h>
 +const float centerX = 0.5;
 +const float centerY = 0.5;
 +
 +const int screenSizeX = 50;
 +const int screenSizeY = 30;
 +
 +float circle(float x, float y, float r)
 +{
 +    return (x - centerX) * (x - centerX) + (y - centerY) * (y - centerY) - r * r;
 +}
 +
 +int main() {
 +    for(int j = 0; j <= screenSizeY; j++)
 +    {
 +        for(int i = 0; i <= screenSizeX; i++)
 +        {
 +            float x = (float)i / screenSizeX;
 +            float y = (float)j / screenSizeY;
 +            if(fabs(circle(x, y, 0.3f)) < 0.01f)
 +            {
 +                printf("*");
 +            }
 +            else
 +            {
 +                printf(" ");
 +            }
 +        }
 +        printf("\n");
 +    }
 +    return 0;
 +}
 +</sxh>
 + 
  
tanszek/oktatas/szamitastechnika/gyakorlo_feladatok_1.1697563348.txt.gz · Last modified: 2023/10/17 17:22 by knehez